Wonderful World

Tinget i sig har framträtt flertalet gånger. Frågan är inte var den framträder, utan i vilka former. Lätt är det att bli förvirrad av de gånger det som verkligen inte är vackert (i sin helhet eller grundidén) delas in i flera små delar och man finner en liten del som är en till freds.
När man begrundar en grundidé och det behov man har av den, kommer man till insikt om det är så att man har ett behov eller blott ett behov som uppstår i bekantskapen med en del av grundidén? Jag gör nästan det och först då sägs det att solen kan lysa på en, vilket den faktiskt gjorde idag (om man vill tolka det så)
Ämnet vilket jag pratar om är kemi, mitt nya favoritämne. Kanske finner man något fint i varje ämne eller så infinner sig något i ämnet som något vackert och skapar en kemi som inte finns i verkliga livet.
Det finns 3 ämnen vilka jag ämnar att forma tills de är perfekta: Natrium, Kalium och Litium.
Den som ibland är mest perfekt (på diverse sätt - återigen inget som skapar en tänkbara grundidé) kräver en plan - solution Aqueous. Svaren flyter iväg med tiden; svåra att fastställa dem.

/Jay

Kommentarer
Postat av: Henric

(y) bra

2009-09-16 @ 22:51:55
URL: http://nsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0