Stille i Verden

Står allt stilla på natten? Förr gick man upp tidigare och idag går man upp senare. När går man upp om 100 år? Imorgon skall jag hur som helst gå upp tidigt. Tidigt, då ni förmodligen sover. Gå ut, då ni förmodligen sover. Komma hem, då ni möjligen har vaknat. Detta följt av ett nytt inlägg. Troligen inte läst av många, glömt om 5 minuter. Ej ihågkommet tills det att nästa spektakel avlöser det förra. Stilla i världen är det när vi är väck. Inte för er men för oss. Kontakten till världen är bruten. Existerade den någonsin? Vem skall man fråga?
Kanske träffar man på morgonpigga människor när man väl är ute tidigt. Kanske sådana som är i vår ålder, väck på sina sätt. Jag föredrar det första, ty det glädjer mig att se. Möjligen glädjs de av att se oss.
Problemet med dagens ungdom är de flesta verkar tro att allt gammalt uppfanns i förra veckan. Nu när de har google, var i ligger problemet? Jag skall ta upp det med gamlingarna jag träffar på, imorgon.

Behind the tapestry of subtle grace, we destroy all we need. In a pace setting out to rapidly drown the whole human race. Paying for our greed.
Nej, allt är en bluff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0