Sister, Do You Know My Name?

Intenstivt men i små doser; påfrestande men fredande - inte försöker man fly det och inte heller rycker man på axlarna, utan man blir snarare lättad. Varje droppe faller fritt men landar med en precision sällan skådad, vartefter  varje droppe följs upp med ännu en droppe tills de tillsammans utgör en ansamling - en nära förbunden pöl tills det att det hastigt jagas bort av det vi människor har fattat den större delen av tycket för. Jag känner det under trädet.

En brant sluttning ned till avgrunden har bevittnats. Toppen var nådd för ett tag sedan, nu är det i de nedre områdena. Hur mycket lägre kan man komma och hur ser klättringen uppåt ut? Finns den?

J

Kommentarer
Postat av: aqve

svar: haha de är klart! men jag visste inte vad jag skulle skriva om jag inte skulle skriva stad ? =)

kul att du kommenterade!

puss&kram

2009-10-02 @ 06:51:12
URL: http://aqveochconne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0