Ramblin' On My Mind

Buss; bio och simhall, ergo kollektiv limousine; kollektivt vardagsrum och kollektivt badkar - mycket kollektivt kan det bli. Hellre individuellt än med flera, sover hellre på golvet än i sängen men ändock hellre hyllad än golvad.
Att gå på rätt sida tycks vara ett vanligt problem i dagens samhälle. Det som aggreverar mig mest av allt är just detta. Om alla kunde gå på samma sida skulle man slippa sick-sacka sig fram i ett hav skapat av idioter, för idioter. Man skulle även slippa gå in i gamla fruntimmer och surkarter för att bevisa sin sak och bli generaliserad som en tillhörande "dagens ungdom". Om "de" bara visste vad "vi" tycker och tänker om "dem"...
Veckans tema tycks ha blivit att gå, oavsett slutmålet. Att man har ont i benen, beror det på att man skall veta att man har arbetat eller för att avskräcka en att gå igen? Om jag kombinerar dem båda finner jag mitt svar.

Auf wienerschnitzel (till imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0