Forever Young

Ibland vill man bara föreviga vissa. De få som förtjänar det. I skrivande stund kan jag komma på en handfull och då syftar Jag på individer vars fortlevnad skulle vara till lags för fler än enbart Jag (annars skulle listan bli lång). Den Jag främst tänker på, som figurerar på Min lista, är någon som inte tillhör Min vardag, eller de flesta andras heller för den delen, någon de flesta inte har hört talas om. Vanligt folk är folk som bör födas samt passera under ens livstid. Endast ett fåtal lyckas göra ett tillräckligt starkt intryck hos människor som ger upphov till dessa tankar och kan, på ett sätt, förbli evigt unga. Vissa har i ett tidigt skede berövats chansen att få fler chanser att ev. bli "förevigad" medan vissa har lyckats, sitt korta liv till trots. Andra kan leva, utvecklas och skörda framgången på nya områden trots ett, om man nu ser det så eller om det bara är Vi beundrare som ser det så, lyckat förflutet. Det uppskattas än mer och är ett tecken på att vara evigt ung, även om det bara varar så länge Vi lever.
Snart skall Jag åskåda en av listobjekten. Den bästa till och med. Platsen är okänd men det gör inte saken sämre. Inget kan bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0