A Hazy Shade of Winter/ A Place in the Sun

Många påstår sig vilja ta till en snabb undanflykt. Huruvida det handlar om att komma ifrån den dåvarande situationen eller platsen i sig vet jag inte. Jag känner att jag skulle behöva komma bort ett tag. Det handlar dock inte om att komma ifrån något, snarare att faktiskt komma dit - till en plats där jag helt enkelt trivs bättre: Där vintern tar anspråk på grönskans tilltalande utbreddning; där oroat vatten fryser och lägger sig för en likt en bro; där vinden smeker marken och bjuder in till en lockande storm; där jag skall vänta.
Jag vet dock att platsen i fråga inte är många till freds och ett scenario spelas ständigt upp framför mig, innehållande en stor mängd stoft av sanning - sanning som den har förekommit för vissa, inte för mig. Jag befarar dock att min önskning kan skapa en sanning av samma kaliber, en sanning jag troligtvis inte har några problem med att gå till mötes.

/Jay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0