The Night Before

Drömmar är blott visualiserade önskningar. Man bör dock inte förvänta sig att önskningarna ens slår in i drömmarna.
Inatt upplevde jag en önskning, vilken begrundade sig på ett infall som gav ett tämligen intressant utfall, genom en dröm.
Som varje gång utspelar sig drömmen till en början alltid på okänd plats, medan karaktärerna i de flesta av fall är igenkännbara. När det börjar ta fart förvandlas det hela till ett spel: pjäserna följer den väg jag visar dem, på en spelplan efter vilken jag erfarat navigerar och jag vet att det i drömmen inte följde det mönstret jag hade önskat, utan man får nöja sig med närvaron av alstret av ens önskningar. Glad blir man först då man kan tyda dessa drömmar och får ut tidigare obesvarade frågor - uppenbarelser.
Hur trevligt det än kan bli i en dröm, är det enbart en dröm och gårdagens dröm skänkte enbart fler önskningar.
Trackback
RSS 2.0